生まれる前 幼少時小学生 中学生 女子校 看護婦 留学準備
パプニングだらけのアメリカ一人旅   留学中 旦那との出会い
婚約から結婚まで    新婚時代 びっくり連続のアメリカでの出産

EF2921D9-AAA3-4CD4-9BCB-CE96A55E7AA0

The surgery was Sunday evening
and I was released from the hospital on Tuesday early morning 

My husband had school and work that day,
so I was at the house by myself with the baby.


I asked my friends about their pregnancy.
They had said that they have never heard of anybody
not being there after the birth 
to help out.
Of course I was nervous before the birth, but after giving birth,
I was the most 
nervous I had been in my life.
Nobody was home with me until night, I was by myself.


帝王切開は日曜日の夕方、退院は火曜日の早朝
そして、退院した日でさえJ君は学校も仕事もあったので、
家に私と赤ちゃんを置いて
出て行かなければなリませんでした


色んな友達の出産の話しを聞いていましたが
出産に誰かが手伝いに来なかった話しは、今まで聞いた事がなかったです
出産前もかなり不安でしたが
生んでからが私は人生の中で一番不安な時期でした

夜になるまで誰もいない。独ぼっち・・・




CDB215F4-8ED7-49BC-BCFC-01893D77D1E4


My husband placed things that I would need close by me on the table
so I would not have to move too much.
Even though the baby would cry, my stomach hurt so much that I could not get up fast.


少しでも私が動かなくても済む様に、
J君が長女と全ての必要な物を
テーブルの上に置いて行ってくれました
赤ちゃんが泣くけど,,お腹が痛すぎて、直ぐに起きる事も出来ません



BB036B31-1065-4B3F-8842-8D7DF4B4EF64

 

Going to the bathroom was the worse.
I could not walk so I would crawl, it took about 15 minutes to get to the bathroom.
I thought the bathroom was very far away.
Even though the bathroom was 15 feet away.


一番困ったのはトイレ
歩けなかったので、床を這いずって15分くらいかかりました
トイレがこの時、こんなに遠くにあったんだと思いました
実際は5メートルくらいしか離れていないのに・・・

 

D37D3BAF-E26D-4818-AA66-201506034FFE


I wanted to sit on the seat, but I couldn't.
It took 15 min to go to the bathroom, and 20 min to get back to the couch.
My husband wouldn't be home all day until the weekend.
I was released from the hospital feeling nervous and in pain.


トイレに座ったはいいが、ここからも立てません
行きに15分、ソファーに戻るまで20分くらいと
そして、週末になるまでJ君もいません
ほんとに不安と激痛の最悪な状態で退院させられました



❤️今思い出しても、これ程不安で激痛で 恐かった経験は無かったです
帝王切開2日目からたった一人ぼっちが
約1週間 続いた訳なので、自分でも良くやったなーと感心します

 

にほんブログ村 家族ブログへ
     

長く続けられる様に2つをクリックして下さると嬉しいです 
Please click the links daily , to help my ranking 😊